03 desember, 2009

Det såg ut som du trengte å kvile litt...


For en deilig travel dag...

Når en har fire barn og er gressenke i perioder er det en utfordring å få nok tid til en og en unge. Sammen er jo heile flokken på ettermiddagane og det er veldig koselig, men nåke eg ofte savner er å ha tid til å være sammen med en og en. Det har eg fått tid til i dag.
Eg og Torje har kosa oss masse sammen. Vi begynte dagen etter at dei tre andre var komt seg på plass i barnehage og på skulen. Vi begynte med å se gårsdagens og dagens episode av "Jul i Skomakergata". Vi krølla oss sammen i sofa'n og tok teppe på oss og så såg vi på skomaker Andersen. Vi skulle jo bare se dei to nevnte episodane, men eg sovna og våkna ei stund etterpå. Då var torje ferdig med fire episoder... jaja. I morra blir det ikkje tid til det, så det er aldri så gale at det ikkje er godt for nåke... Eg spurte Torje om korfor han ikkje hadde vekt meg og då svarte han: "Fordi det såg ut som du trengte å sove litt vel..." Omtenksom liten skatt eg har.

Etter at vi hadde klart å komme oss ut av sofa'n var vi en tur på førskulekontroll på helsestasjonen. Det var litt rart. Plutselig gjekk det opp for meg at vi faktisk har endå en skulegutt til høsten. Torje som alltid har vore vår lille klump er i ferd med å bli stor.

Etter førskulekontroll var det tid for høgdepunktet for Torje. Han og eg skulle på jobb! Siden vi har brukt dagen på å rigge scena til konserten i morra fekk Torje være med meg på jobb og han har fått jobba med litt forskjellig. Det toppa seg når han blei med på loftet og fann en kornett... Han blåser og lager masse lyd. Det har vore en kjekk dag både for han og meg.


Resten av dagen min har gått med til generalprøve til konserten. Den tar som vanlig masse tid, men vi blir bedre og bedre gang for gang. Masse unger og instrumenter som skal være på rett plass til rett tid. Et fantastisk spennande og gjevande arbeid!


Men en lang dag tar på og sjølv om dette er veldig kjekt så blir det godt å være ferdig på fredag kveld. Då er det "bare" avslutningar på rekke og rad... Men det er jo også koselig.


Så no skal eg innta bingen og prøve å sove meg gjennom ei heil natt. Får håpe på at ungane også har tenkt på å sove seg gjennom heile natta...


Eg vil avslutte dagens blogg med et nydelig dikt..


Barneøyne

Du kommer inn med våte kinn
og sol og regn er dagen din
Du søker trøst i mine armer
Jeg tørker dine tårer bort-
og alt det dumme glemmes bort
Du, er like god som alle andre


Lille venn du er full av sjarm,
øyne som ler og en hud myk og varm
I en verden av sol og regn
lever et håp i barneøyne
Et lys bor i et barnesinn
hvor mørke slippes sjelden inn


Det er så mye du kan lære meg
Mitt hjerte banker varmt for deg
når du står foran livets vei
Hvor går din ferd i denne verden


Lille venn du er full av sjarm,
øyne som ler og en hud myk og varm
I en verden av sol og regn
lever et håp i barneøyne.

Ingen kommentarer: