01 desember, 2013

Ny desembermåned med nye muligheter

Ja, så var det den tida på året igjen. Desember og adventstid. Ei tid eg er veldig glad i. I år, som tidligere år, vil eg prøve å dele litt av det eg fyller dagane med no fram mot jul. Målet er å skrive litt kvar dag, men av erfaring veit eg at det kan være vanskelig å få det til. Eg får ta med det eg får til. Nytt av året er at eg kjem til å prøve å blogge fra iPad'en. Mest fordi den alltid er lett tilgjengelig, men også fordi eg egentlig er uten pc. Sliter litt med å få til å legge ut bilder, men eg får prøve å finne ut av det så fort som mulig.

Denne første dagen i desember har vi brukt til å gjør Røverhuset juleklart. Det er blitt skikkelig koselig i stua og på kjøkkenet, men resten av huset ser absolutt ikkje juleklart ut. Det får stå øverst på "gjøre-lista" i morra. For på den står det jo absolutt INGENTING fra før... Arbeidsledig blir en aldri når en har fire barn...
Mens eg har styra og stelt litt, så har Trond laga benk til spisebordet. Det har eg hatt lyst på lenge, og heldige meg er gift med ein Handyman! Han har snekra og skrudd som ein helt i dag og no er det bare malearbeid igjen til meg. MEN det blir ikkje før jul!
Tradisjonen tru så har vi hatt pinnekjøtt til middag i dag. Det var veldig godt med julelukt i huset og deilig middag. Prøver å få dei tre yngste ungane til å smake på pinnekjøttet også, men dei vil ikkje ha det. Dermed blir det pølser, poteter og kålrabistappe på dei. Vi får prøve med litt smaksprøver i morra, for det var meir enn nok middag i dag.

I dag var eg også med på Kirkekoret sin adventskonsert. Sebastian, vår nye organist, spurte meg om eg ville være med å synge eit par-tre sanger. Det er alltid hyggelig å bli spurt og slikt og spesielt kjekt var det at eg fekk synge ein av mine eigne sanger. Dvs det er jo egentlig eit samarbeidsprosjekt mellom meg og ein oldefar eg aldri har møtt, men teksten hans og melodien min fungerer godt sammen. Det var bra med publikum og det blei ein fin konsert.

Så no er adventstida sunge inn, huset er juleklart (stua i allefall) og forhåpentligvis skal vi klare å ha ein desembermåned uten alt for masse stress og mas... Det et jo lov å drømme om det...


Ingen kommentarer: