20 desember, 2007

Det nærmer seg...


Tenk at det bare er fire dager igjen til jul... Fire dager! Eg som tror eg har så god tid!!! Det har eg jo egentlig. Har et par gaver igjen og så må vi handle inn til jul (så vi ikkje svelte ihjel). Huset er no som det er. Har vaska og rydda og så har eg fire som har grisa og rota. Sånn går det. En evig sirkel. Nesten som ei evighetsmaskin. Men eg tenker det blir jul alikevel.
Fekk meg eit flott juletre på tirsdag. Og takk til onkel som henta det for meg. I år fekk eg meg edelgran. Ikkje sånn som i fjor då eg hadde funne drømmetreet og så glømte eg å hente det. Har heldigvis ikkje ammetåke lenger. Og no e den andre tåka mi i ferd med å lette, så då blir det bra.
Nei, treet mitt (vårt) står utenfor døra og venter på å komme inn. Såg på frokost-tv i dag at når en tar inn treet så tar det med seg millioner av små dyr. Veldig nødvendig informasjon, ikkje sant? Det er enkelte ting som en absolutt ikkje trenge å vite. Kor masse dyr som flytter inn i stua mi med juletreet er en av dei tinga.

Eg er så happy i dag. Eg har klart å få tak i en reddende engel som kanskje kan fikse litt på mitt fastlåste bekken igjen. En tidligere klassekamerat som er heime på juleferie og ferdig utdanna naprapat. Skal ringe han i morra og avtale tid. Håper han kan hjelpe meg sånn at eg sleppe å gå rundt som ei haltande ku i jula. Uansett så blir det bra å få knekke opp litt...

I dag har eg handla julegaver. Det er deilig å være ferdig med det. Eller eg er jo egentlig ikkje ferdig. Har han bror igjen og det er sånn det pleier å være. Fatter ikkje korfor det skal være så vanskelig. Men en fugl har hviska meg i øret, så i morra er den i boks.
Julegavehandelen i dag tok eg sammen med Jeanett. Henta ho på flyplassen i formiddag og så tok vi "handlegata" for oss. Etterpå var vi på Hjørnevikhagen og spiste lunch.

I morra skal eg til Førde. Må drive litt handelslekasje. Og eg har absolutt ikkje dårlig samvittighet for det. Når det ikkje er mulig å få klær her i denne byen som passer, så har en egentlig ikkje valg. Så i morra blir det Kapp Ahl på meg, og dressmann på Trond. Guttane må ha seg nye finskjorter og så ville Adrian at dei skulle ha tversover. Så det får vi sjå om ikkje vi kan fikse. Guttane skal være likt kledde på julafta. Hvis eg finne like skjorter til dei, då.

No er skuleferien begynt. Så i morra skal vi stå opp og se på Julemorgen. Det er så kjekt. Sitte i pysjen i sofa'n og bare slappe av. Eg har foresten ikkje pysj...

Diktet i dag er en sang. En sang som eg plutselig har oppdaga. Den er så rett for meg no og derfor vil eg dele den med deg.


FIX YOU

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse?

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worst?

Lights will guide you home,
And ignite your bones,
And I will try to fix you,

High up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth


Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down on your face
And I

Tears stream down your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down on your face
And I

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


Natta

Ingen kommentarer: