04 desember, 2007

Diggedag og date!


SPOR.
Jeg vil så gjerne sette litt spor,
bitte små spor på vår kjære jord.
Spor som både kan ses og kan minnes,
spor som er der når jeg ikke finnes.

Jeg lager et bilde og skriver i blant,
drømmer og tanker om år som forsvant.
Hva fremtiden bringer det vet ikke jeg,
men diktet jeg skriver vil huskes av deg.

De spor som jeg setter er mange og vare,
jeg prøver spre glede så godt jeg kan klare.
Og håper at venner for alltid kan si:
Hun hadde jo tross alt så mye å gi.

Det var dagens åpning. I dag er eg muligens litt sentimental. Litt djup. Mulig grunnen er at eg har vore i begravelse i dag. Til ei gammal tante av mamma. "Gamletanta". Det er i slike stunder en kanskje tenker akkurat på det å sette spor. Kva vil folk huske om meg? Kva vil dei sei om meg? Ord og tanker kan en ikkje styre. I allefall ikkje andre sine. Då er det viktigaste at vi gjer det vi kan for at spora etter oss ikkje blir til ubehag eller hinder for de som evt skal følge de sporene. Det gjelder å merke løypa godt...
Samtidig må en ikkje være så opptatt av å lage gode spor til dei som skal følge at en går seg bort. Då vil jo den eller dei som følger også gjør det. Det er en fin balansegang akkurat det der.
må de få finne veien sjølv.

I dag har eg hatt fri. Det er utrulig deilig. Ein dag til å gjør ingenting. Dvs. det er det som er planen med denne dagen, men det blir sjelden sånn. No før jul er det personalmøte på jobb på formiddagen på tirsdagen. Etter det har eg fri, men då er jo Marthea ferdig på skulen, så då må ho få litt oppmerksomhet. Likevel er det forskjell på å gå full dag og å gjør nesten ingenting. For det er det eg gjør denne dagen. Nesten ingenting. Og det er deilig og eg er ikkje flau over det.Har ikkje dårlig samvittighet for det engang. Som firebarnsmor så treng en eit pusterom i blandt. Og tirsdagen er mitt pusterom. En super dag. Min beautydag. Diggedag.
Det heile blir avslutta med en skikkelig date med Jeanett kvar tirsdag. Då ser vi "Grey's anatomy" og CSI. Veldig kjekt!

Foruten min diggedag så har det skjedd fryktelig lite her i dag. Eg har pynta meir, så no er Marthea fornøgd.

Men no har eg sove forran pc'n fleire ganger i kveld, så no er det atter en gang natt.


Ingen kommentarer: