07 desember, 2008

Slapping off....


Tenn lys !

To lys skal skinne for kjærlighet og tro,

for dem som viser omsorg og alltid bygger bro.

Må fanger få sin frihet og flyktninger et hjem.

Tenn lys for dem som gråter og dem som trøster dem.


En nydelig adventsang. Den inneholder så masse meir enn bare den bibelske historia. Den handler om nestekjærlighet og det syns eg er fint å huske på no i adventstida.


I dag har vi bare vore inne og sløva. Ungane gjekk i pysjen til middag, og vi har sett på film og laga natronkaker. Det var bare Adrian og eg som spiste dei, men då varer dei forhåpentligvis lenger. Tenkte å putte dei i frysen, men eg veit ikkje om det er lurt. Uansett så kan ikkje dei ligge heilt til jul, så enten må dei etast eller frysast... Trur frysen er det beste alternativet.


I lang tid no har vi hatt frost og veldig klart vær. I kveld kom vinden og regnet tilbake... Deilig å sitte inne i sånt vær. Uansett så har eg bare vore inne i dag. Tar ikkje sjansen på å bli kald på puppen... Betennelsen er begynt å gje seg og eg føler meg bedre. Det er eit godt tegn. Må være frisk no før det virkelige maset slår til.

På fredag er det juleforestilling på Kulturskolen, så dagane før den er bra hektiske. Vi må handle inn til alt i morra og gjør ferdig alt vi ikkje har fiksa.

Men når vi er ferdige med den konserten, så er det så og sei jul. Det blir deilig. Trond kjem heim om ti dager og då håper eg på å være ferdig med nesten alt av julegaver.


Den verste jobben er å finne ut ka som skal kjøpast. Når det er gjort er det bare å innta shoppeposisjon og fyre avgårde. Satser på å få meg en ettermiddag aleine på byen slik at eg får det unna.


No i kveld har eg bestemt meg for å finne køya litt tidlig slik at eg er opplagt til i morra. Det trur eg må være en fin strategi. eg er jo så morratrøtt at det er ei skam. Har alltid planer om å stå tidlig opp og gjere det koselig for ungane, men eg får det aldri til...
Så kanskje i morra???


I kveld vil eg avslutte med en godnattasang...


Nå lukker solen sitt øye, snart lukker jeg også mitt.
Gud Fader i det høye, du lukker aldri ditt.
Du ser hver stjerne i vrimlen, og hvert et barn på jord.
Du hører høyt i himlen, den sakteste bønn på jord.

Når Far og Mor og alle, seg også til sengs har lagt.
Da ber jeg deg om å sende, din englehær på vakt.
Så vokt oss da alle sammen, så ingen drømmer stygt.
Så sier jeg glad mitt amen, og sover godt og trygt.

Godnatt.




Ingen kommentarer: