10 desember, 2006

Den store barnedåpen!


Sorry folkens! Men eg fekk ret og slett ikkje tid til å skrive i går. Det gjekk i ett i heile går fra morra til kveld, sein kveld. Faktisk så seint at det var blitt i dag før eg la meg.

Vi har hatt en fantastisk fin dag i dag. Bortsett fra at vi godt kunne hatt et bedre vêr. Det har vore full storm og voldsomt med regn. Godt vi ikkje har trengt å gå ut... Det var faktisk opplett til vi kom heim, og deretter har alle sluser vore åpne.
Det var tre dåpsbarn i dag. Det var Bendik, Elias og Andrea. Dei to andre dåpsbarna skrik nåkke voldsomt i kirka, mens Bendik sov og var stille under heile gudstenesta. I følge Einar så oppførte han seg som en mann...
Etter kirka fòr eg, Trond, Bestemor og Bendik inn på sjukeheimen og besøkte Bestefar. Syns nesten vi måtte det, sånn at han fekk sjå dåpsbarnet han òg. Det var kjekt for han det.

Når vi kom heim var Karianne ferdig med maten og klar til å servere. Ho er kjempeflink! Alle skraut av maten, og det beste av alt er at det er massevis igjen! Deilig! Gjett om vi skal kose oss med deilig lammesteik i morra og masse meir som vi kan putte i fryseren og ha til middag seinare. Mitt motto er: Bedre med for masse enn for lite...

Det har gått overraskande bra her i dag. 17 voksne og 10 barn. Og ingen har vært til plage for kvarandre. Men leikerommet i kjelleren skal ha masse av æra for det. Der nede har ungane kosa seg med bilbane og playstation.

Dåpsbarnet har fått masse flott til dagen sin. Armband, lommekniv, dåpsfat, bestikk, smykkeskrin, ramme, penger og masse blomster.

Det er godt å være ferdig med denne dagen. No kan vi begynne å forberede oss til jul her i huset. I morra skal vi ha litt restefest og så er vi klar til å begynne med julebaksten og pakking av julegaver.

Siden det er andre søndag i advent i dag så får vi fortsette med diktet fra forrige søndag:


Tenn lys !
To lys skal skinne
for kjærlighet og tro,
for dem som viser omsorg
og alltid bygger bro.
Må fanger få sin frihet
og flyktninger et hjem.
Tenn lys for dem som gråter
og dem som trøster dem.

Hadde jo tenkt å legge ut litt bilder fra den store dagen, men i dag får eg det ikkje til... Får prøve igjen i morra. Eg lover at dåkke skal få se bilder av skatten vår.

(Koffor har eg skreve så masse bokmål i dag???)

Nei, no e det natta her....Natta!


Ingen kommentarer: