01 desember, 2006

Min lille julekalenderblogg...


Så var det atter en gang desember...
Den koseligste måneden i heile året! no ljomar julemusikken fra høytalerane mine heile dagen, og julekalendersokkane er hengt opp på pipa i stua.
Stor va spenninga i dagmorres når ungane kom inn i stua for å sjekke om vår heilt egen og private "loftsnisse" hadde putta en liten ting i sokken... Og jammen santen så låg der en liten pakke til kvar i dag. Dagens kalenderpakke var kvar sin Hyacint som dei må passe på og vatne godt framover slik at det blir blomst på den til jul. Spennande... Det er første gang Torje får julekalender, så han var litt betutta nåd det var pakke til han i dag, men det blir han vel fort vant til tenker eg.
I dag skal eg pakke ned alle dei turkise "effektane" her i huset og erstatte dei med rødt. Har gleda meg til det lenge no, så då får eg berre håpe at Bendik ikkje har tenkt å ha en sånn dag som han hadde i går, for då sov han ikkje i det heile tatt og dermed fekk ikkje eg gjort nåkke heller...
Ute er det for tida veldig lite som minner om at jula er på vei. Glansbildet av kvite tre og veier er bare et fjernt minne fra dengang en var liten (for då va det alltid snø i desember, sant?).
Temperaturen ute er rundt 10 grader + og det blåser sånn at julenek, det er heilt bortkasta. Det blir i så fall en skikkelig "take-away" for småfuglane ;)
Hadde tenkt å prøve meg med en liten bloggings kvar dag no, men eg LOVAR INGENTING!!!
Derfor vil eg skrive et fint dikt til alle som vil lese bloggen min...
Det er Desember.
Det er nå vi alle skal ha en kalender
med sjokolader og gaver.
Men dagens luke er litt spesiell,
den er fra meg!
Det er en kjempegod og varm desember-klem
for å minne deg på at jeg bryr meg om deg
og er kjempeglad i deg.
Gode venner er det fineste man kan ha.
Derfor håper jeg at vi alltid vil være venner.
Ikke bare nå,
men også neste desember...

From me to you :)

Så får vi se om Anntin-nissen dukker opp i morgen også...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du e flink, Ann Kristin!