16 desember, 2006

Juletreet gikk seg vekk i tåka...

Så du har tatt turen innom her i dag òg?
Ja, eg holde ut enno. No er det blitt ei vane med denne blogginga og det er faktisk ganske kjekt. Det burde prøvast av fleire... Sånn at eg sleppe å lese min egen blogg for å få med meg nyheter rundt meg. På den andre sida så kan det være greit for meg å lese min egen blogg sånn at eg husker ka som har skjedd meg i det siste. Tåka er fremdeles ganske så tjukk. Faktisk så tjukk at vi glømte å hente juletreet vårt i dag. Vi hadde funne "det perfekte treet" og skulle hente det før vi fór heim fra byen, men det glømte vi. Like senile begge to. Og no er juletremannen reist heim igjen. Vi finne vel et anna fint et får vi tru. Sjølv om det ikkje blir edelgran.
Hvis nåkken skal ha skylda for at eg/vi glømte juletreet, så er det matbutikkane her i byen. Planen var at vi skulle lage ristopper i dag, men trur du nåkken av matbutikkane hadde delfiafett? Neida. Utsolgt over alt. Når t.o.m "holleviken" er tom, så er det virkelig krise. Dei må jo forstå at folk trenge delfiafett til julekakene sine! Så på mi jakt etter delfiafett gjekk heile juletreet seg vekk i tåka. Når eg for til byen i kveld for å handle hadde dei sikkert funne nåkken vekkgjømte pakker på lageret på Mega, for då fann eg en pakke.
Så i morra skal vi lage ristopper...

Ellers har masse av dagen dreid seg om ulykka i går. Adrian og Jonas var borte i krysset med et lys og ei rose tidligere i dag, og seinere har det komt meir av det der borte. Sonja har tatt på seg å ordne bårebukett fra alle naboane her. Alle er like rysta over tragedien.
Ungane spør og graver og skjønner vel egentlig ikkje så masse av det heile. I allefall ikkje Dei minste. Marthea ville ikkje ut i dag fordi ho var redd ho kunne bli påkjørt...

Det skjer lite her om dagen. Men i dag har vi vore vitne til en liten sensasjon. Klokka 11.45 stod SOLA på himmelen!!! Husker ikkje sist eg såg den. Men for all del. Det har regna i dag óg. Vi nærmer oss vel stygt 60 døgn uten oppholdsvær. Det er heilt forferdelig. godt vi fekk drenert tomta i vår, ellers hadde vi vel hatt basseng i kjelleren.

I ettermiddag var Nina og jentene her. Kimmely kjeda seg sånn at ho spurte meg om å få vaske gulvene mine. Ho vaska og styrte på, så då blei det reint og fint her.

Adrian er på overnattingsbesøk hos Vegard i natt. Han vil så gjerne ha overnattingsgjester her, men eg orker ikkje det no før jul. Syns det er nok styr om ikkje det skal være endå fleire i huset.

Dåkke vil vel ha et lite dikt i dag og...

Carpe Diem

Himmelen, solen, latter og gråt…
Vi er alle i samme båt..
Venner og venner og venner min venn..
Du lever i dag og aldri igjen..
Du er deg selv, glem ikke det
og hver er sin egen lykkesmed..
Gjør som du vil, ikke som andre..
Søk etter veien du selv vil vandre..
Livet er vakkert, bruk det i dag..
Skrik ut din glede, må du så klag..
Kjenn på din lykke, glem disiplin..
Carpe diem.. Dagen er din!!


Prøv å leve etter dette i resten av julestria, og husk: Julenissen har ikkje støvallergi!!!

Hadet på badet!

Ingen kommentarer: