18 desember, 2006

Kor blei det av alle planane?


Nå begynner det jammen santen å nærme seg. Plutselig har eg oppdaga at det er litt som gjennstår før det er jul her i huset. Men det er jo typisk meg. Når det er meir enn ei veke igjen så har eg all verdens med tid, heilt til det er ei veke igjen, og då begynner panikken å bre seg...

Hadde store planer før desember begynte om at vi skulle gjør masse juleting og kose oss i lag som en familie, men det har ikkje gått så bra. Ungane er ikkje interessert og det ender stort sett med krangel og grining. Adrian vil heller være ute med venner og blir kjempesur når vi skal gjør nåkke sammen. Så derfor har eg utsatt den idylliske familieførjulskosen til ungane blir større.

I dag har eg pakka inn masse julegaver og så har eg og min lillebror (litt artig å kalle han det...) vært i byen og handla julegaver. Så no minsker det på dei. Hadde jo som forsett at eg skulle være ferdig med alle gavene til 1.desember, men dette er jula då prinsippene og planene står for fall... Får prøve igjen neste år...

Vi har laga sjokoladetopper i dag. Det liker eg ikkje, egentlig, men eg fann ei oppskrift på Art og Tast og dei blei berre KNALLGODE!!! Så det spørs om en porsjon er nok... I morra har eg lyst å lage peppermyntesjokolader, men det spørs om eg får tid. Det er den store tannlegedagen i morra, og det i seg sjølv er jo ei stor utfordring. Marthea skal kl ti og Adrian kl to. Vi får berre håpe på det beste. Det hadde vore fint om dei ikkje var utstyrt med så innmari mykje viljestyrke. Den er ei utfordring i seg sjølv.

I dag var det siste øving før generalprøven på julekonserten. Det var godt å få Maria på plass, for då blei Pie Jesu god å synge. I dag låt det faktisk veldig bra, så eg får berre fortsette med å øve, så blir det nok bra på lørdag óg. Det var ganske mange vekke fra .ving i dag, og det er ikkje så bra med tanke på at det berre er fem dager igjen til konsert. Håper folk kjem på torsdag, for då er det generalprøve...

Dagens lille ord er ikkje et dikt, men en slags vits, som eg syns var litt god i desse juletider. Den viser kor det kan gå om en er litt ivrig...

Jeg hadde atten flasker med Whiskey i
kjelleren da min søster ga meg beskjed
om å tømme innholdet fra alle flaskene
i vasken, ellers......Jeg sa jeg at jeg skulle gjøre det
og gikk den tunge vei ned for å
ta fatt på den ubehagelige oppgaven.
Jeg trakk korken av den første
flasken og helte innholdet i vasken
med unntak av et glass, som jeg drakk.
Så tok jeg korken av flaske nummer 2
og gjorde det samme med den, med
unntak av et glass, som jeg drakk.
Så tok jeg korken av den tredje
flasken og helte innholdet ned i vasken,
som jeg drakk. Jeg tok korken fra
flaske nummer fire ned i vasken og
helte flasken ned i glasset, som jeg drakk.
Jeg trakk vasken av det neste glasset
og helte korken ned i flasken.
Så korket jeg vasken med glasset,
flasket drinken og drakk hellingen.
Når jeg hadde tømt alt støttet jeg
huset med en hånd, talte glass, korker,
flasker og vasker med hverandre,
og kom til tjueni, og da huset kom
tilbake talte jeg dem igjen og til slutt
hadde jeg alle husene i en flaske,
som jeg drakk.
Jeg er ikke under alkoflytelse av
innohol som troen nor at jeg er.
Jeg er ikke fullparten så halv som du tror.
Jeg tåper meg så følisk at jeg vet
hvem jeg er, og jo fullere jeg står
her jo lengre blir jeg.

Jaja, no er det sengetid for både store og små her i huset.

Natta

Ingen kommentarer: