02 desember, 2006

I dag er det 2.desember



So far, so good...
Dåkke tenkte vel at "no har ho ikkje gidda å blogge meir, no..." Men der tok dåkke skrekkelig feil!
Eg e alltid klar for blogging...

Dagen i dag har vært ganske hektisk egentlig. Sov til halv ti! Det er faktisk mulig med fire barn. Kluet er å ha godteri i julekalenderen og Playhouse Disney på parabolen. Problemet var bare det at kl halv elleve skulle eg være klar til øving i kirka... DET er ikkje enkelt med fire barn. Men eg kom berre ti min for seint takket være at pappa kom sånn at eg slapp å ta med ungane når Trond skulle kjøre meg og Bendik inn.
For dåkke som lurer på ka eg gjorde i kirka halv elleve en lørdags formiddag,
så skal eg fortelle dåkke det.
Eg skal være solist på julekonserten til Kirkekoret i morra. Dei skal framføre "De hellige tre narrer" sammen med Barnegospelen.
Øvinga gjekk fint den, men eg trur nok vi trenge en skikkelig gjennomgang i morra før konserten. Ganske mykje som ikkje klaffa kan man si.
" Vi får håpe det går lika'r i morra"
Eg hadde jo tatt med Bendik for at han skulle sove, men trur dåkke han hadde samme plan? NEI. Han sov ikkje et einaste minutt. Heldigvis var det mange verpesjuke mødre der, og dei sloss nesten om å få bysse og bære.
Så det gjekk no bra likevel.
I morra skal Bendik være heime med Trond og Torje og ei stor flaske med melk.
Det blir nok bra. Berre å finne fram pumpa og sete igang.
Ellers så har eg ikkje gjort nåkke spesielt i dag.
Trond jobber som en maur i kjelleren for å bli ferdig til den store barnedåpen neste helg. Svigers skal nemlig innvie det nye gjesterommet der nede, så då er det jo litt greit å være ferdig med det.

Men dette skulle jo være en liten juleblogg... Då e det berre rett og rimelig om ikkje skrifta skulle være rød.Og så må eg jo oppdatere dåkke om kor langt jula e komt her i huset. Fekk jo ikkje gjort så mykje som eg hadde plana om i går, men litt jul blei det likevel. Har lagt på litt røde duker, funne fram julestjernene i vindua og hengt opp røde gardiner på kjøkkenet og badet. Syns jo det er en god start.

Så var det dagens lille god ord:

"Hadde en ulldott vært en klem
skulle eg slengt en heil sau i fjeset på deg."


Hadet på badet folkens, no tek eg lørdagskveld...

Ingen kommentarer: